Assalamualaikum people, hihi im here :]

Thursday, May 29, 2014

perfect

Tepat jam 11:10 malam, khamis malam jumaat masa yg sesuai kita throwback. Mengenang dosa dosa silam bak kata orang lah. Dengan tittle blog hari ni "perfect" yang di ambil dari tajuk lagu dari band simple plan. Antara band favourite zaman sekolah dulu. Homework tak siap sebab hafal lirik  lagu punya pasal. Punya lah buang masa. Cepat lah habis cuti sem otak dah tepu tak study apa, study pun tak faham apa. Aku dapat rasa buka sem ni berapa kerat je kawan aku. Sama macam sebelum ni aku tak boleh duduk dekat satu tempat tu terlalu lama, makin aku kenal siapa kawan siapa lawan. Bukan tak biasa tapi dah terlalu biasa. Even aku dikelilingi dengan ramai kawan yg jadi tulang belakang aku. Sometimes bila dah selesa hilang rasa kawan dulu. Antara kawan yg aku rasa kehilangan yang amat sangat. Aku yg tinggal dia sebab aku rasa dia lebih memerlukan yg lebih baik sedangkan aku lagi memerlukan dia. Memerlukan maksud aku dekat sini sebagai pembakar semangat aku. Dengan hadir rasa ikhlas bila dia ajar memang zaaap terus masuk otak aku yg malas nak study ni. Bila berhadapan dengan realiti aku pun kena berdikari. Aku rasa start malas masuk sekolah menengah ni aih awal awal dah salah step sampai hujung lah kita. Masuk matrik step dah betul tapi tu lah azam pun turun naik.

Buang lah semua dalam kepala otak aku ni ya Allah. Aku penat hidup dengan penuh rasa menyesal. Dan kali ni aku rasa ni bukan aku. Selalu menjadi pilihan kedua, rasa tak diperlukan. Aku penat...

Aku rindu semua schoolmates even matric pun aku rindu. Aku antara pemerhati yang tegar dengan suasana sekeliling aku dan kekadang aku akan buat satu analisis tentang kehidupan orang dan hidup aku dijadikan pengalaman hidup aku. Pengalaman are the best teacher to teach about life.

In relationship aku ada someone yg sangat bersemangat nak hidup berdikari tapi masih lagi perlu dorongan. Nak cerita relationship yg baru masuk 5 bulan ni masih lagi mentah kata orang tua tapi masing masing ada kisah hidup yg tersendiri. Nak cerita tapi takut kena gelak je. Wan khir jenis bercakap ya Allah penat gila dengar cerita tak habis haha rindu gila. Biasa lah pasang surut hubungan kan. Antara tagline nak adjust dulu "kita tak couple tapi saling mencintai"ni antara tagline playboy yg konon malu tapi mahu. Gila comel mamat ni sebab antara kita boleh nampak dia sangat menjaga pakej 'playboy' tu. Tidur dalam class tapi dia boleh cakap tak nak cover okay part tu boleh terima tak nak cover tapi part malu nak bawa plastic and certain part dia malu nak sweet. Ada benda yg dia susah nak buat even playboy pun. Mungkin bila ikhlas kita akan nampak segan silu dia. Aku perhati cara dia, dalam diam. Aku nak cari benda yg boleh aku minat tak jumpa even orang cakap dia hensem pun aku tak minat haha. Setakat ni aku tak pernah lagi on the phone tetiba nak gelak. Ni angkat call dah gelak kan macam bangang hahaha. Aku tak paksa diri aku nak sayang tapi untuk sejuah ni aku rasa sangat bertuah lah, bukan senang nak cari lelaki yg sentiasa cool dengan girlf. Sangat gentleman. Aku rasa if one day aku terpaksa belajar jauh demi keluarga aku, aku akan rindu b ni. Rindu nak borak, rindu nak gelak, rindu semua. Aku harap dengan rasa rindu ni aku lebih semangat nak belajar.

p/s: Semoga kita mampu buat yg terbaik b, sayang sayang  always & forever

No comments:

Post a Comment